Racuszki kokosowe

Składniki

150 ml mleka kokosowego
150 ml mleka
5 kopiastych łyżek mąki (to może być wielkość zmienna, patrz: przepis)
1 kopiasta łyżka cukru
1-2 kopiaste łyżki wiórków kokosowych
1 jajo
1 szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
tłuszcz do smażenia

Przygotowanie

Zdarza mi się dość często improwizować – zwłaszcza z racuszkami, placuszkami, plackami. Ja tak nie lubię biegać rano do sklepu… placki z "czego by tam szafka nie miała" to właściwie optymalne rozwiązanie jak "wyjdę" z pieczywa, wędliny, sera itp itd.

Wymieszać razem mleka, cukier, jajo i wiórki kokosowe, proszek do pieczenia, sól – następnie dodawać mąkę – stopniowo, dokładnie mieszając, aż do uzyskania konsystencji gęstej śmietany. Odstawić na kilka minut, żeby wiórki nasiąknęły i spęczniały, a smaki się przegryzły. Rozgrzać tłuszcz i smażyć na niewielkiej jego ilości po 3-4 sztuki w zależności od wielkości patelni na złoto z obu stron.

Uwagi:
Zrobiłam to ostatnio, bo zostało mi mleko kokosowe. I muszę to powiedzieć… pokochacie te racuszki. Chyba, że nie lubicie kokosa, to dobrybożeniepomoże jak mawiała jedna moja znajoma.

Leave a Reply

