Zupa czosnkowa

Składniki

2l wody/bulionu
1 łyzka majeranku
2 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę
2 łyżki świeżej natki pietruszki, posiekanej
1 łyzka soli
1 łyżka świeżo zmielonego pieprzu
6 ząbków czosnku
1 łyżka kminku, rozgniecionego
2 łyżki masła lub smalcu
kromki chleba żytniego

Przygotowanie

Zagotować wode/bulion, dodać rozgnieciony czosnek wymieszany z solą.
Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć temperaturę. Dodać rozgnieciony kminek,
pokrojone ziemniaki, majeranek, masło lub smalec. Gotować bez przykrycia, ok
15 min, do czasu aż zmiękną ziemniaki. Doprawić pieprzem, jeżeli trzeba dodać
również troche soli.

Z chleba zrobić grzanki.

Przepis jest stad. W opisie jest równiez imbir, którego ja nie dałam. Jest tam równiez napisane, aby grzanki z chleba smażyć na maśle lub smalcu, później umiejscić ja na talerzu z zupa i zatopic, posypac natką (ja natki nie miałam). Kromki wsadziłam z boczkiem do piekarnika i troche pogrillowałam, dodałam sera. Zupa smakowała prawie tak samo jak ta jedzona przeze mnie w Czechach, tym razem mialam tylko ekstra ziemniaki🙂

Leave a Reply

